دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن

دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن

ما براساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان، درباره دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن در این مقاله توضیحاتی برای شما همراهان عزیز گردآوری شده است.

براساس نظرات کارشناسان بهداشت واکسن ها بسیار موثر هستند. اما ما می دانیم که آنها کامل نیستند. همان طور که می دانید ماسک در محصولات مقابله با کرونا اساس پیشگیری از بیماری می باشد. بنابراین مهم است که از اقدامات مکمل مانند ماسک زدن برای مکان های شلوغ در جامعه استفاده کنیم. واکسن ها در بهترین حالت تا 95 درصدد از بیماری کووید جلوگیری می کنند. ولی به صورت صد در صد نمی باشد. و همچنین هنوز هیچ کسی نمی داند که آیا شما را از انتقال ویروس به دیگران باز می دارد یا خیر . بنابراین احتمال ابتلای خودمان و دیگران هرچند بسیار کم ولی وجود دارد.

همچنین دلیل بعدی که باید بعد از واکسن زدن از ماسک استفاده کنیم این است که باید حداقل دو سوم از جمعیت کشور واکسینه شوند. اما هنوز کمتر از این مقدار واکسینه شده اند و افرادی که هنوز واکسن نزده اند در خطر ابتلا به این بیماری هستند .

دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن

 

بعد از تزریق دوز اول می توان ماسک خود را برداشت ؟

در این مورد که بعد از تزریق دوز اول بسیاری بر این باور هستند که می توانند نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک را انجام ندهند. باید گفت که بعد از تزریق اول به هیچ وجه نباید استفاده از ماسک و نکات پیشگیری از بیماری را کنار بگذارند. چرا که هنوز در معرض خطر بیماری هستند. و براساس تحقیقات انجام شده برخی از افراد بعد از دوز اول به بیماری مبتلا شده اند. بهتراست بدانیم که تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر و گردش ویروس کرونا می باشد. ولی باید موارد بهداشتی را تا کامل شدن فرایند واکسینه انجام دهید.

بعد از تزریق دوز دوم می توان ماسک خود را برداشت ؟

براساس نظرات کارشناسان مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا بعد از تزریق دوز دوم می توانند ماسک نزنند. به این صورت می باشد که درست است که دو هفته بعد از تزریق دوز دوم فرد کمتر در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری می باشد. اما در صورتی که 70 درصد افراد کشور واکسینه شده باشند.

دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن

چه کسی حتما باید بعد از واکسینه شده ماسک بزنند

براساس تحقیقات انجام شده افرادی که سیستم ایمنی بدنشان پایین می باشد باید در مان های عمومی و شلوغ از ماسک استفاده کنند چرا که این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.

همچنین به همه دانش آموزان اساتید و کارکنان مدارس توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند. چرا که بسیاری از دانش آموزان برای واکسینه شدن هنوز کوچک هستند. و ممکن است دیگران را در معرض خطر بیماری قرار دهند . حتی می توان افراد واکسینه شده مبتلا شوند و علائمی نشان ندهند و بیماری را به کودکان انتقال دهند.

دلیل استفاده ماسک بعد از تزریق واکسن

 

بنابراین ما به شما همراهان عزیز توصیه می کنیم که حداقل تا واکسینه شدن 70 درصد از جمعیت کشور، نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت کنید. تا خود و دیگران را در معرض خطر نیندازید.