فواید جوراب فشاری برای واریس
فواید جوراب فشاری برای واریس

فواید جوراب فشاری برای واریس

فواید جوراب فشاری برای واریس بعد از مطالعه این مقاله برای شما آشکار می شود. پس با بورس طب در این مقاله همراه باشید. مشکلات مربوط به ورید در حال تبدیل شدن به یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است . وضعیتی که می تواند منجر به مشکلات جدی تری از جمله واریس شود. رگهای واریسی بیش از حد جذاب نیستند ، همچنین می توانند کاملاً دردناک باشند. این عروق متورم می تواند منجر به درد ، تورم و گرفتگی شود. اگر نارسایی مزمن وریدی دارید ، معمولاً در پایان روز پاهای سنگین و تورم مچ پا را تجربه می کنید. همچنین ممکن است درد یا گرفتگی شبانه در پاهای خود تجربه کنید. که تنها کاری که می خواهید انجام دهید استراحت است. این علائم هنگامی رخ می دهد که دریچه های وریدهای شما آسیب می بینند. و حرکت خون برای پاها به سمت قلب در برابر گرانش دشوار می شود. سپس خون در اطراف مچ پا و ساق پا جمع می شود. با گذشت زمان ، سوء عملکرد دریچه ها می تواند منجر به واریس شود. و باعث رگهای پیچ خورده و طنابی مانند و رنگ مایل به آبی یا بنفش می شود. که در زیر پوست شما قابل مشاهده است.

 

فواید جوراب فشاری برای واریس

 

اگر شرایط وریدی و علائم مرتبط با آن بر شما تأثیر می گذارد، جوراب های فشاری که از ساپورت های ارتوپدی می باشد. ممکن است به شما کمک کند. برای برخی ، جوراب های فشاری می تواند راهی مفید برای تسکین علائم و جلوگیری از بدتر شدن بیماری وریدی باشد. این جوراب های خاص “درمانی” برای واریس نیستند. اما وقتی در ترکیب با سایر درمان های بیماری های وریدی استفاده می شوند ، موثرتر هستند. و نه به جای آنها.

دلیل استفاده از جوراب های فشاری برای واریس

جوراب ساق بلند آنتی آمبولی از انواع جوراب های فشاری است. و از جوراب بافی الاستیک است که از گردش خون سالم پشتیبانی می کند. و از انواع بیماری ها جلوگیری می کند. از جمله:

نارسایی مزمن وریدی.

رگ های عنکبوتی.

رگهای واریسی.

فشاری که این جوراب ها به مچ پا و پاهای شما وارد می کند. شریان ها و وریدهای سطحی را فشرده می کند و به عملکرد صحیح دریچه های وریدی کمک می کند و خون بدون مانع به قلب شما باز می گردد.

جوراب های فشاری می توانند مزایای زیادی را به همراه داشته باشند ، به ویژه در شرایطی که شرایط وریدی واریسی را تشدید می کند ، مانند: ایستادن یا نشستن طولانی مدت ، سفر با یک پرواز طولانی یا سایر وسایل حمل و نقل با محدودیت فضای پا و بارداری.

یک مطالعه در سال 2004 نشان داد که جوراب ساق بلند فشاری می تواند تورم شب را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند. محققان توصیه کردند افرادی که به مدت طولانی در حرفه خود می نشینند یا می ایستند باید جوراب های فشاری بپوشند.

 

فواید جوراب فشاری برای واریس

 

فواید فشرده سازی

جوراب های فشاری لباس های تجویزی هستند که فشار شیب را برای تشویق جریان خون سالم ایجاد می کنند. این جوراب ها به گونه ای طراحی شده اند که به رگ های پایینی شما کمک می کند تا خون را به سمت قلب شما هدایت کرده و جریان خون بهتری در این عروق ایجاد کنند. با حمایت از جریان خون و کاهش فشار داخل رگ های شما ، جوراب های فشاری می توانند در تسکین علائم مانند درد و تورم بسیار موثر باشند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از بدتر شدن رگ های واریسی با گذشت زمان کمک کنند.

به همین دلیل ، پزشک ممکن است جوراب ساق بلند را به عنوان اولین اقدام تجویز کند. فشرده سازی همچنین به دنبال روش هایی مانند اسکلروتراپی و لیزرهای داخل وریدی ضروری است ، که وریدهای واریسی را از بین می برد ، جریان خون را تحریک می کند و بهترین نتایج را تضمین می کند.

جوراب آنتی آمبولی بالای ران (R.A.F)  و جوراب آنتی آمبولی زیر زانو (R.A.F) در فروشگاه موجود است. بهتر است برای خرید و  اطلاعات بیشتر به فروشگاه مراجعه کنید