فواید گردن بند طبی چیست
فواید گردن بند طبی چیست

فواید گردن بند طبی چیست

فواید گردن بند طبی چیست ، گردن بند های طبی که به نام بریس‌های گردن نیز شناخته می شوند. که برای حمایت از نخاع و سر استفاده می شوند. این گردن بند ها یک گزینه درمانی رایج برای آسیب های گردن، جراحی های گردن و برخی موارد گردن درد هستند. بریس‌های گردن انواع مختلفی دارند. اینکه کدام مورد نیاز دارید به نوع آسیب گردن یا علت اصلی گردن درد شما بستگی دارد.

انواع مختلف گردن بند های طبی

گردن بند های طبی در انواع نرم و سخت وجود دارند. گردنبند طبی نرم معمولا از موادی مانند فوم یا لاستیک ساخته می شوند. آنها به خوبی دور گردن شما قرار می گیرند و زیر فک شما قرار می گیرند. برخی از پزشکان ممکن است آنها را برای تسکین موقت گردن درد متوسط تجویز کنند. و بعید است که یقه های نرم به مدیریت آسیب های جدی تر گردن کمک کنند.

گردن بند طبی سخت معمولا از پلاستیک ساخته می شوند. آنها چرخش سر و حرکت پهلو به پهلو را بیشتر از گردن بند های طبی نرم محدود می کنند. آنها اغلب دارای یک تکیه گاه چانه هستند تا به عضلات گردن شما اجازه استراحت دهند. این گردن بند ها اغلب برای دردهای شدید گردن، شکستگی ستون فقرات و آسیب های ناشی از ضربه تجویز می شوند.

 

فواید گردن بند طبی چیست

مهم ترین فواید گرددن بند طبی

در یک محیط کاری سریع، رفت و آمد روزانه به محل کار می تواند آسیب زیادی به سلامت جسمانی فرد وارد کند. به دلیل سبک زندگی بی تحرک، بسیاری از متخصصان میانسال اغلب از دردهای شدید گردن در پایان یک روز کاری خسته کننده شکایت دارند.

 

گردن بند طبی با التیام درد از گردن فرد پس از آسیب حمایت می کند و باعث راحتی و تسکین گردن می شود. این عمدتاً توسط پرسنل اورژانس، پزشکان عمومی و افرادی استفاده می‌شود، به‌ویژه متخصصان شاغل که دچار رگ به رگ شدن گردن، کشیدگی و آسیب‌های ضربه‌ای به سر یا گردن یا سایر شرایط پزشکی شده‌اند. برای به دست آوردن حداکثر سود و تسکین، استفاده صحیح از گردن بند بسیار مهم است. یک گردن بند خوب حرکت را کاهش می دهد و در عین حال به گردن شما آرامش می بخشد. در اینجا به برخی از مزایای استفاده از گردنبندها با نام بریس های گردنی اشاره شده است.

 

فواید گردن بند طبی چیست

  • اگر تصادف رانندگی داشته اید یا آسیب دیگری مانند زمین خوردن داشته اید، گردن بند طبی ممکن است از گردن شما محافظت کند. و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.
  • گردن بند طبی با محدود کردن چرخش و همچنین حرکات پهلو به پهلو و جلو و عقب به جلوگیری از آسیب بعد از جراحی کمک می کند.
  • گردن بند های طبی گاهی اوقات برای کاهش فشار روی اعصاب گردن استفاده می شوند.
  • یقه گردن ممکن است باعث تسکین موقت درد ناشی از اسپوندیلوز گردن شود . ( اسپوندیلوز گردن یک بیماری مرتبط با افزایش سن که به دلیل ساییدگی و پارگی غضروف و استخوان‌های گردن ایجاد می‌شود. )
  • گردن بند طبی ممکن است به کاهش فشار از روی عضلات گردن کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید گردن بند طبی به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی بورس طب مراجعه کنید.