نحوه استفاده از جوراب فشاری
نحوه استفاده از جوراب فشاری

نحوه استفاده از جوراب فشاری

با نحوه استفاده از جوراب فشاری را در این مقاله آشنا می شویمجوراب فشاری و جوراب آنتی آمبولی بالای ران برای درمان فشرده سازی طراحی شده است. آنها فشار ملایمی به پاها و مچ پا وارد می کنند و جریان خون را از پاها به قلب شما افزایش می دهند. جوراب های فشاری همچنین می توانند درد و تورم در مچ پا و پاها را کاهش دهند.

استفاده جوراب های فشاری صبح ، قبل از اینکه پاها را از تخت بیرون بیایید بسیار مهم است. خوابیدن در حالت افقی باعث می شود دریچه های ورید شما بهتر از حالت نشسته یا ایستاده عمل کنند. در حالت عمودی ، گرانش وارد می شود و جریان خون به دلیل آسیب دیدگی دریچه ها به خطر می افتد. به همین دلیل است که مچ پا و ساق پا معمولاً صبح احساس خوبی دارند و با گذشت روز متورم و سنگین می شوند. استفاده جوراب های تراکمی در صبح ، دریچه ها را در موقعیت مناسب نگه می دارد تا از گردش خون سالم در پاهای شما در طول روز حمایت کند. اگر قبلاً به بیماری رگ مبتلا شده اید ، جوراب های فشاری می توانند منجر به کاهش علائم مانند: توم مچ پا ، احساس سنگینی و درد پا و گرفتگی های شبانه شوند.

نحوه استفاده از جوراب فشاری

نحوه انتخاب اندازه مناسب

انتخاب اندازه مناسب برای جوراب های فشاری برای احساس راحتی تا حد امکان و استفاده از همه مزایای جوراب بافی الاستیک بسیار مهم است. برای اطمینان از تناسب مناسب ، باید اندازه گیری ها را انجام دهید. اینجا نکاتی وجود دارد: قبل از اینکه صبح از رختخواب بیرون بیایید یا حتی پاهای خود را پایین بیاورید ، پاهای خود را اندازه گیری کنید.

برای جوراب آنتی آمبولی زیر زانو ، باریک ترین قسمت مچ پا و پهن ترین قسمت ساق پا را اندازه بگیرید. سپس روی تخت خود بنشینید ، پاها را روی زمین بگذارید و زانوها را خم کنید تا پاهایتان زاویه 90 درجه ایجاد کنند. اندازه گیری را بین زانوی خمیده هر پا و کف پا انجام دهید. برای جوراب های بلند ران ، همان اندازه گیری برای جوراب های بلند تا زانو را شروع کنید. ایستادن و اندازه گیری ران ها تا زیر باسن خود را ادامه دهید. در نهایت ، فاصله بین باسن و زمین را اندازه بگیرید. انجام این اندازه گیری ها گاهی اوقات دشوار است ، بنابراین از درخواست کمک یا مشورت با پزشک در صورت شک و تردید نترسید.

نحوه مراقبت از جوراب های فشاری

مراقبت مناسب از جوراب های تراکمی کار دشواری نیست. اما چند نکته را باید در نظر داشت تا بتوان آنها را تا حد ممکن بدون از دست دادن قدرت و مزایای خود دوام آورد:

از آب با دمای سرد یا ملایم استفاده کنید.

جوراب های خود را به جای استفاده از ماشین لباسشویی با دست بشویید.

از نرم کننده پارچه استفاده نکنید – فقط صابون یا شوینده ملایم.

هرگز از خشک کن استفاده نکنید. جوراب ساق بلند خود را آویزان کنید تا خشک شود.

جوراب های فشاری و جوراب ساق بلند همیشه نمی توانند مانع از ایجاد رگ های واریسی شوند. با این حال ، آنها می توانند به عنوان یک مکانیسم حمایتی عالی برای جریان خون سالم عمل کرده و علائم مزاحم را از بین ببرند ، به ویژه هنگامی که به طور طولانی مدت استفاده می شوند.