اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب
اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب

اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب

اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب را در این مقاله با هم بررسی می کنیم، هنگامی که بیشتر مردم اصطلاح “قند خون” را می شنوند، بیماری که به طور کلی به ذهن خطور می کند دیابت است، نه بیماری قلبی. با این حال، طبق یک مطالعه انجام شده ، دیابت نوع 1 و نوع 2 برخی از مضرترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی هستند. بنابراین، کنترل قند خون توسط دستگاه تست قند خون و همچنین فشار خون توسط دستگاه فشار سنج  و سطح کلسترول یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت قلب خود انجام دهید.

بخش بزرگی از بیماران دیابتی هیچ علامتی ندارند، اما دیابت، به‌ویژه زمانی که کنترل نداشته باشد، به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و منجر به سخت شدن شریان‌ها می‌شود. که منجر به بیماری قلبی می‌شود. درواقع در برخی موارد، بیماران حتی متوجه نمی‌شوند که دیابت دارند تا زمانی که بیماری به حدی برسد که دچار حمله قلبی شوند. به همین دلیل مهم است که از اعداد گلوکز خون خود و همچنین نظارت بر وزن کلی و چربی بدن خود آگاه باشید. دیابت نوع 2 شایع ترین شکل دیابت است . درواقع زمانی اتفاق می افتد که بدن به درستی از انسولین استفاده نمی کند. این یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است.

اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب

روش های کنترل دیابت

در اینجا شش راه برای مدیریت دیابت و بهبود سلامت قلب وجود دارد.

  • فعالیت بدنی زیادی داشته باشید.
  • از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی کنید
  • سعی کنید وزن خود را سالم نگه دارید
  • سیگار نکشید
  • از نوشیدن الکل خودداری کنید
  • استرس را کاهش دهید

تاثیر وزن در کنترل قند خون

اضافه وزن یا چاق بودن اغلب توسط عوامل متابولیک پیچیده می شود که هم قند خون و هم خطر بیماری قلبی شما را افزایش می دهد. کاهش وزن بهترین راه برای کنترل قند خون بالا است. همان طور که می دانید غذا انرژی است. اگر غذای که می خورید کالری اضافه آن نسوزد، در بدن شما جمع می شود. این منجر به تجمع چربی به خصوص در شکم می شود. که می تواند باعث دیابت شود. ممکن است با تغییرات سبک زندگی سالم مانند تغذیه سالم و ورزش ترکیب شوند. که به کنترل بیشتر قند خون و بهبود سلامت کمک می کند.

اگر وزن کم کنید، سطح گلوکز خونتان پایین می‌آید. شما می توانید کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خود را مشاهده کنید. در صورت کاهش وزن، فشار خون شما نیز می تواند کاهش یابد. حتی کاهش وزن کم می تواند کمک کند.کاهش پنج تا 10 درصد وزن بدن می تواند به بهبود فشار خون، کلسترول و سطح قند خون شما کمک کند.

اهمیت کنترل قند خون برای سلامت قلب

در زیر دو تاکتیک موثر برای کمک به کاهش وزن اضافی و پیشگیری از دیابت آورده شده است.

مصرف کربوهیدرات و قند خود را محدود کنید.

انجام تمرینات هوازی با تنفس سنگین و پمپاژ قلب

اگر تازه با تغییر رژیم غذایی و ورزش شروع کرده اید، با پزشک خود همکاری کنید تا برنامه ترکیبی را ارائه دهید که برای نیازهای شما بهترین است. حتما سطح گلوکز خون خود را طبق توصیه کنترل کنید.

ما اغلب می توانیم دیابت نوع 2 (یا شروع بزرگسالان) را قبل از نیاز به انسولین، با کاهش وزن و تغییر در شیوه زندگی درمان کنیم. این برگشت پذیر است، به خصوص زمانی که سطح گلوکز شما در محدوده خفیف باشد.

برای خرید دستگاه تست قند خون به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی بورس طب مراجعه کنید.