بررسی انواع ماسک
بررسی انواع ماسک

بررسی انواع ماسک

استفاده از ماسک برای مقابله با ویروس کرونا که به کاهش سرعت انتشار ویروس کمک می کند ، به ویژه هنگامی که تصمیم به بیرون رفتن دارید ، مهم است . همچنین مهم است که بدانید چه نوع ماسکی باید استفاده کنید و چه موقع استفاده از آن مناسب است.

بررسی انواع ماسک

بررسی انواع ماسک های ویروس کرونا

چند نوع ماسک وجود دارد که میتوانید برای محافظت در برابر ویروس کرونا استفاده کنید . بهتر است بدانید که برای محافظت از خود و دیگران ، از چه نوع ماسکی استفاده کنید . تمام ماسک های صورت باید در برابر بینی و دهان قرار بگیرند تا موثر واقع شوند. در این مقاله ، فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی شما را با انواع ماسک ها آشنا می کند .

ماسک پارچه ای

ماسک صورت پارچه ای با استفاده از بند هایی که در دو طرف آن قرار می گیرد بر روی صورت قرار می گیرد. که از چند لایه پارچه تشکیل شده است . می توانید با استفاده از طیف گسترده ای از پارچه ها ماسک پارچه ای خود را در خانه با ماشین چرخ خیاطی یا بدون آن تهیه کنید ، اگرچه پارچه های کاملاً بافتنی مانند پنبه توصیه می شود.  بهتر است بدانید که ماسک پارچه ای صورت نمی تواند به صورت صد در صد مانع از ورود ویروس کرونا شود ولی باعث می شود از تماس دست به بینی و دهان جلوگیری شود و انتقال ویروس را کاهش می دهد. برای تشخیص این که این ماسک فیلتر مناسبی هست یا نه ؟ توصیه می کنیم آن را جلوی نور نگه دارید ، اگر خطوط الیاف پارچه را به راحتی دیدید نمی توان فیلتر مناسبی در برابر ویروس باشد .

ماسک جراحی

ماسک های جراحی پوشش های یکبار مصرف هستند که معمولاً در حین جراحی ها یا سایر اقدامات توسط متخصصان پزشکی به عنوان تجهیزات محافظت شخصی (PPE) پوشیده می شوند. آنها اغلب از ترکیبی از کاغذ و پلاستیک ساخته می شوند و معمولاً رنگ آنها آبی روشن است. ماسک های جراحی برای محافظت در برابر قطرات تنفسی بزرگ طراحی شده اند اما از قطرات کوچکتر محافظت نمی کنند. اگر ناقل ویروس باشید ، برای کمک به محافظت از دیگران در اطراف شما موثر است. این ماسک ها به صورت یکبار مصرف هستند و قابلیت شستشوی که در ماسک های پارچه ای میباشد ، وجود ندارد.

بررسی انواع ماسک

ماسک پزشکی N95 یا حرفه ای

ماسک های تنفسی N95 و سایر ماسک های پزشکی با درجه حرفه ای به دقت اندازه می شوند تا یک محافظ محکم بین هوای خارج و صورت  در برابر ذرات معلق در هوا و آلودگی مایع استفاده می شوند. آنها برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی در برابر قطرات موجود در هوا طراحی شده اند. این نوع ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس بسیار عالی می باشند.

استفاده از ماسک در هنگام حضور در مکان های عمومی در این شرایط بحرانی با وجود ویروس کرونا بسیار مهم است اما ما به شما توصیه می کنیم در صورت امکان در خانه بمانید و در صورتی که لازم باشد از خانه خارج شوید از ماسک های بهداشتی و معتبر استفاده کنید برای خرید ماسک در اصفهان با ما تماس بگیرید.