ماسک های فیلتر دار چیست
ماسک های فیلتر دار چیست

ماسک های فیلتر دار چیست

ماسک های فیلتر دار چیست، ماسک های فیلتر دار صورت، انواع مختلف دارند . از انواع پارچه های اساسی گرفته تا فیلترهای کربن و فیلترهای HEPA تشکیل می شوند. این فیلتر ها معمولا بین دو لایه ماسک قرار می گیرند. که باعث می شوند ذرات موجود در هوا را فیلتر کنند. حتما در شرایط بحرانی آلوردگی هوا و بیماری های واگیردار مخصوصا در شرایط فعلی با وجود بیماری همه گیر کرونا سعی کنید در هنگام بیرون رفتن از ماسک استفاده کنید. در این جا چند نمونه از مکان های که باید حتما از ماسک استفاده کنید، اورده شده است.

  • تهیه مواد غذایی یا سایر ملزومات.
  • رفتن به داروخانه ها.
  • مراجعه به یه ارائه دهنده خدمات بهداشتی.

ماسک های فیلتر دار چیست

بهتر است در هنگام خرید ماسک در اصفهان از مکان های معتبر خریداری کنید. و در مواقع  استفاده از ماسک از راحتی و این که با آن مشکل تنفسی ندارید مطمئن شوید. همچنین از بند های آن و معتبر بودن ماسک خود اطمینان حاصل بفرمایید. ما به شما توصیه می کنیم از ماسک های دو لایه ای و فیلتردار استفاده کنید. تا از شما در برابر ذرات معلق در هوا جلوگیری کند. سعی کنید از لمس ماسک خود در هنگام استفاده از آن خودداری کنید. اگر باید ماسک خود را لمس یا تنظیم کنید ، حتماً بلافاصله دستان خود را بشویید.

ماسک فیلتردار کربن

فیلترهای کربن در دستگاه های تصفیه هوا برای حذف و جذب ذرات در هوا استفاده می شود. ذرات معلق در هوا با کربن موجود در فیلتر واکنش شیمیایی نشان می دهند. و باعث چسبیدن آن به فیلتر می شوند. از فیلترهای کربن برای به دام انداختن مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار ، کپک ، دود و مواد شیمیایی در هوا استفاده می شود. ماسک های صورت فیلترهای کربن به طور معمول دارای یک فیلتر قابل تعویض هستند. که به از بین بردن باکتری ها از هوا کمک می کند و علاوه بر این ، به جذب ذرات سطح ماسک کمک می کند. این ماسک ها به منظور حفاظت برای مقابله با گازها و بخارها در نظر گرفته شده است. و با عث جلوگیری از این بوی نامطبوع گازهای مضر می شود.

ماسک فیلتر دار HEPA

دانشمندان بر روی ماسک فیلتردار HEPA آزمایش کردند و با شلیک ویروس به این فیلتر ، میزان نفوذ ویروس به این ماسک را اندازه گیری کردند. این آزمایش نشان داده است که این فیلتر در نفوذ ویروس بسیار عملکرد عالی داشته است. این ماسک ها به اندازه ماسک های N95 باعث جلوگیری از نفوذ ویروس می شود. مزیت این ماسک ها تنفس راحت می باشد. و طبق تحقیقات انجام شده نفس کشیدن با ماسک فیلتر دار HEPA بسیار راحت بوده و به اندازه یک تی شرت نخی قابل تنفس می باشد.

یکی از نگرانی هایی که در هنگام استفاده از ماسک های فیلتر دار به وجود می آید، این است که قرار دادن الیاف فیلتر HEPA در کنار صورت و دهان باعث ورود فیبرهای این فیلتر به ریه های فرد و موجب آسیب نشود. طبق تحقیقات انجام شده بر روی این موضوع توسط دانشمندان، تعداد الیاف ریخته شده از فیلترهای HEPA بسیار کمتر از ذرات ریز PM2.5 در هوایی است. که به طور معمول تنفس می کنیم یعنی از حد مجاز بسیار کمتر می باشد و ضرری ندارد.

ماسک های فیلتر دار چیست

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ماسک های فیلتر دار با مرکز پخش ماسک در اصفهان تماس بگیرید.