مزایای درمان بادکش گرم
مزایای درمان بادکش گرم

مزایای درمان بادکش گرم

اگر تا به حال در مورد  بادکشی یا حجامت درمانی چیزی شنیده اید و از خود می پرسید این چیست؟ یا چگونه می تواند به شما کمک کند ؟ در اینجا 8 دلیل برای شروع ذکر شده است. حجامت نوعی درمان چینی باستان است. که مصریان باستان نیز از آن استفاده می کردند. حجامت انرژی نیروی زندگی را از طریق نصف النهار در بدن تحریک می کند. حجامت را حجاما نیز می گویند.

لیوان مخصوص بادکش گرم در بادکشی از پلاستیک یا بامبو ساخته شده اند. اما بیشتر شیشه هستند. قبل از شروع درمان ، روغن به پوست بیمار زده می شود تا لیوان ها در طول درمان بلغزند.

مزایای درمان بادکش گرم

بادکش گرم چگونه کار می کند؟

پارچه ای آغشته به الکل با آتش روشن شده و درون فنجان قرار داده می شود. تا هوای فنجان خارج شود و خلا ایجاد شود. سپس فنجان ها بلافاصله در بالای خطوط نصف النهار (که در پشت شما قرار دارد) یا در هر منطقه درمانی دیگری روی بدن بیمار قرار می گیرند. خلا باعث می شود که فنجان پوست را درون آن بمکد. مکش حاصل خون را به عمق پایین سطح بدن می کشد. بهبود جریان خون و انرژی به دلیل این امر باعث بهبودی می شود.

فواید بادکشی

  1. تسکین سریعتر درد

حجامت می تواند دردهای ناشی از آرتروز ، کمردرد و غیره را تسکین دهد. سایر اشکال دردی که به طور موثر با حجامت قابل درمان است عبارتند از سردرد ، میگرن ، درد دندان ، درد عضلانی ، سیاتیک و غیره. حجامت گردش خون و تحرک را افزایش می دهد. بنابراین یک درمان موثر برای بیماری هایی مانند روماتیسم ، کمر ، سفتی گردن و شانه ها است.

  1. از سندرم خستگی مزمن خلاص شوید

در دنیای پر سرعت ما ، زمان کمی برای استراحت و جوان سازی وجود دارد. حتی اگر وقت خود را برای استراحت بدنی پیدا کنیم. از نظر ذهنی مملو از حواس پرتی دیجیتالی مانند تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و غیره هستیم. همه اینها می تواند منجر به سندرم خستگی مزمن شود. این می تواند یک فرم خستگی طولانی مدت باشد. بادکشی یا حجامت یک درمان موثر برای این بیماری است.

  1. رهایی از بیماری های ریه

حجامت یک درمان موثر برای بیماری های ریوی مانند سرفه مزمن ، آسم است.

  1. سالم نگه داشتن پوست

اغلب سلامتی پوست شما به طور مستقیم آنچه در داخل بدن شما اتفاق می افتد را منعکس می کند. حجامت باعث بهبود جریان خون پوست و در نتیجه تأمین اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای پوست سالم می شود. همچنین در کاهش آکنه و سایر بیماری های پوستی مانند اگزما ، سلولیت و غیره مفید است. حجامت درمانی همچنین به گسترش رگ های خونی کمک می کند تا جریان خون را تسهیل کند و همچنین مواد سمی را از سطح پوست پاک کند.

  1. رفع مشکلات گوارشی

حجامت به رفع مشکلات گوارشی ناشی از استرس مزمن ، سوء تغذیه یا پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  1. بهبود بیماری های ادراری

از حجامت می توان برای درمان بیماری های ادراری مانند سنگ کلیه ، احتباس ادرار و آبسه استفاده کرد. احتباس ادرار با استفاده از لیوان بادکش گرم در ناحیه کمر درمان می شود.

  1. راهی برای آرامش

حجامت همچنین به عنوان نوعی ماساژ عمل می کند. که آرامش را ایجاد می کند. انرژی و جریان خون ایجاد شده در اثر حجامت شکل خوبی از آرامش است.

مزایای درمان بادکش گرم

  1. بهبودی سریعتر

استراتژیک با استفاده از حجامت می تواند جریان خون را در مناطق خاصی که نیاز به بهبود دارند افزایش دهد. افزایش جریان خون و انرژی منجر به بهبودی سریعتر می شود. برای اکثر مردم ، حجامت درمانی یک تجربه بسیار خوب است. حجامت فواید بی شماری برای سلامتی دارد. همچنین ، این می تواند یک تجربه بسیار آرامش بخش و راحت کننده باشد.