طب سوزنی چیست
طب سوزنی چیست

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی چیست ، یک رویکرد مبتنی بر طب چینی برای درمان انواع بیماری ها با ایجاد نقاط خاص روی پوست با سوزن است.  طبق نظرات متخصصین طب سوزنی، این درمان یک روش حداقل تهاجمی برای تحریک مناطق غنی از عصب در سطح پوست است. که به منظور تأثیر بر بافت ها ، اندام ها و عملکردهای مختلف بدن است. هر سوزن طب سوزنی در محل وارد شدن آسیب کوچکی ایجاد می کند. و اگرچه آنقدر کوچک است که ناراحتی ایجاد نمی کند. اما به اندازه کافی یک سیگنال است که به بدن می گوید که باید واکنش نشان دهد.” “این واکنش شامل تحریک سیستم ایمنی بدن ، افزایش گردش خون در ناحیه ، بهبود زخم و تعدیل درد است.

طب سوزنی چه حسی دارد؟

طب سوزنی با استفاده از سوزن های نازک مو انجام می شود. اکثر مردم گزارش می دهند که با وارد کردن سوزن حداقل درد را احساس می کنند. سوزن به نقطه ای وارد می شود که احساس فشار یا درد ایجاد می کند. سوزن ها ممکن است در طول درمان گرم شوند یا جریان الکتریکی ملایمی روی آنها اعمال شود. برخی از افراد گزارش می دهند که طب سوزنی به آنها احساس انرژی می دهد. دیگران می گویند احساس آرامش می کنند.

قرار دادن نادرست سوزن می تواند باعث درد در طول درمان شود. سوزن ها باید استریل شوند تا از عفونت جلوگیری شود. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط باشید. سوزن های طب سوزنی مانند سایر دستگاه های پزشکی تحت شیوه های خوب تولید و استانداردهای یکبار مصرف ناباروری تنظیم می شود.

طب سوزنی چیست

 

 

طب سوزنی چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

اعتقاد بر این است که نقاط طب سوزنی سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کنند. این به نوبه خود مواد شیمیایی را در ماهیچه ها ، نخاع و مغز آزاد می کند. این تغییرات بیوشیمیایی ممکن است توانایی های درمانی طبیعی بدن را تحریک کرده و بهزیستی جسمی و روحی را ارتقا دهد.

از آنجا که این فرایند برای هر فرد متفاوت است، تعداد جلسات مورد نیاز برای این امر می تواند متفاوت باشد. برخی افراد فقط به یک جلسه نیاز دارند. دیگران ممکن است به جلسات بیشتری برای غلبه بر درد و همچنین استرس و اضطراب و سایر علائم نیاز داشته باشند. بنابراین ، اگر اولین جلسه طب سوزنی شما باعث نمی شود احساس فوری بهتری داشته باشید، نباید تعجب کنید. طب سوزنی اغلب یک فرایند تسکین درد است، نه یک راه حل سریع.

مطالعات نشان داده است که طب سوزنی به تنهایی یا همراه با درمان های متداول برای درمان موارد زیر یک موثر است.

تهوع ناشی از بیهوشی جراحی و شیمی درمانی سرطان ، درد دندان پس از عمل ، اعتیاد ، سردرد ، گرفتگی های قاعدگی ، آرتروز ، کمر درد ، آسم ، همچنین ممکن است به توانبخشی سکته مغزی کمک کند.

طب سوزنی چیست

نیدل های طب سوزنی

یک سوزن طب سوزنی به پنج قسمت تقسیم می شود. نوک ، بدن ، ریشه ، دسته و دم. نوک و بدن سوزن قسمتهایی است که در بدن در نقاط طب سوزنی وارد می شود. دسته و دم سوزن قسمتهایی است که توسط پزشک برای دستکاری سوزن استفاده می شود. ریشه و دسته سوزن را به هم متصل می کند. سوزن های طب سوزنی به صورت یکبار مصرف می باشند. و این خصوصیتاز عفونت جلوگیری می کند. به دلیل اندازه کوچک این نیدل ها ، اغلب مردم یک سوزن طب سوزنی را به عنوان “سوزن بدون درد” توصیف می کنند.

سوزن های طب سوزنی با کیفیت بالا در بسته بندی های 100 عددی و 500 عددی با سایز های مختلف در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی بورس طب موجود می باشد .