نکات مهم در زمینه استفاده از ماسک
نکات مهم در زمینه استفاده صحیح از ماسک

نکات مهم در زمینه استفاده صحیح از ماسک

بیماری همه گیر COVID-19 را همانطور که همه ما می شناسیم زندگی همه را تغییر داده است. بسیاری از ما در خانه می مانیم، از مردم در خیابان اجتناب می کنیم. و عادت های روزمره مانند رفتن به مدرسه یا کار را تغییر داده ایم. در حالی که ما رفتارهای قدیمی را تغییر می دهیم، روال های جدیدی وجود دارد که باید آنها را اتخاذ کنیم. اولین و مهمترین آن پوشیدن ماسک یا پوشش صورت در فضاهای عمومی است.

استفاده از ماسک صورت در مکان های عمومی به جلوگیری از شیوع COVID-19 کمک می کند. اما فقط در صورت استفاده صحیح! مهم است که هنگام قرار دادن ماسک و برداشتن ماسک، اقدامات احتیاطی را دنبال کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که باید ماسک صورت بزنید، این دستورالعمل ها را برای نحوه استفاده صحیح ماسک  دنبال کنید.

 

نکات مهم در زمینه استفاده از ماسک

نحوه ماسک زدن

  • دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.دستان خود را با یک دستمال کاغذی تمیز خشک کرده و دستمال کاغذی را دور بریزید.
  • ماسک را از نظر نقص مانند پارگی یا از بین رفتن حلقه گوش بررسی کنید.مورد های نقص دار را دور بریزید.
  • هنگامی که ماسک در جای خود قرار گرفت ، با انگشت اشاره و انگشت شست خود لبه بالایی ماسک را در اطراف پل بینی خود محکم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماسک کاملاً ایمن است.مطمئن شوید که بینی و دهان شما را بپوشاند و لبه پایین آن زیر چانه باشد.
  • نیمه پایینی ماسک را روی دهان و چانه خود بکشید. اطمینان حاصل کنید که هیچ شکاف بزرگی در کناره های ماسک وجود ندارد. باید مناسب باشد اما اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی نفس بکشید.
  • دست هایتان را بشویید.

نکته:ماسک صورت را در خانه و قبل از خارج شدن از خانه بپوشید.

اگرچه ممکن است وظیفه پوشیدن ماسک چندان پیچیده به نظر نرسد، اما اگر این کار را اشتباه انجام دهید. ممکن است به طور تصادفی خود را در معرض ابتلا به COVID-19 قرار دهید.

برداشتن ماسک

  • قبل از برداشتن ماسک دستان خود را بشویید.
  • قسمت داخلی ماسک (قسمت بالای بینی و دهان) را لمس نکنید.
  • ماسک را توسط بندها بردارید.
  • ماسک را در سطل زباله بیندازید.
  • دست هایتان را بشویید.

نکات مهم در زمینه استفاده از ماسک

لطفا توجه داشته باشید: اگر از ماسک پارچه ای قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، در پایان روز ، ماسک را از بند بردارید (جلوی آن را لمس نکنید). آن را در ماشین لباسشویی با آب گرم بشویید و روی حرارت متوسط یا زیاد کاملا خشک کنید. بعلاوه ، ماسک های یکبار مصرف صورت باید همیشه یکبار استفاده شوند و سپس در سطل آشغال انداخته شوند و وقتی مرطوب می شوند جدا و برداشته می شوند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هر زمان که پوشش صورت خود را تنظیم می کنید، صورت خود را لمس نکنید.مراقب باشید هنگام برداشتن پوشش صورت ، چشم ، بینی یا دهان خود را لمس نکنید و بلافاصله پس از انجام این کار دستان خود را بشویید.

آیا بچه های من باید از ماسک استفاده کنند؟

کودکان بالای 2 سال باید در مکان های عمومی که ممکن است نتوانند 6 فوت از دیگران فاصله داشته باشند، مانند مطب دکتر یا فروشگاه مواد غذایی ، از پوشش صورت استفاده کنند. ممکن است وقتی در فضای بیرونی شلوغ و خارج از منزل هستند، مثلاً هنگام پیاده روی در محله ، نیازی به پوشش نباشد.

اگر فرزندانتان مقاوم هستند یا حتی از پوشاندن صورت می ترسند، به آنها اجازه دهید تا ماسک خود را تزئین کنند تا آن را شخصی و سرگرم کننده کنند.

این مطالب توسط تجهیزات پزشکی اصفهان ارائه شده است. اگر در مورد مطالب ارائه شده ، ابهاماتی دارید یا قصد خرید ماسک بصورت عمده دارید ، حتما با ما تماس بگیرید.