نوار کینزیوتیپینگ چیست
نوار کینزیوتیپینگ چیست

نوار کینزیوتیپینگ چیست

نوار کینزیوتیپینگ چیست، یک نوار درمانی است که برای حمایت از ماهیچه ها و مفاصل و کمک به کاهش درد استفاده می شود. و اغلب توسط مربیان ورزشی ، ورزشکاران و فیزیوتراپیست ها استفاده می شود. اگر بازی والیبال یا مسابقه دوچرخه سواری را تماشا کرده باشید، احتمالاً آن را دیده اید. نوارهای رنگارنگی که روی شانه ها ، زانوها ، کمرها و شکم نقش بسته اند.

 نوار کنزیوتیپ برای تقلید از خاصیت ارتجاعی پوست طراحی شده است. تا بتوانید از دامنه حرکتی کامل خود استفاده کنید. چسب درجه پزشکی نوار همچنین مقاوم در برابر آب و به اندازه کافی قوی است. که می تواند برای سه تا پنج روز روی پوست بماند، حتی در هنگام تمرین یا دوش گرفتن. هنگامی که نوار به بدن شما زده می شود، کمی عقب می افتد. و به آرامی پوست شما را بلند می کند. اعتقاد بر این است که این امر به ایجاد یک فضای میکروسکوپی بین پوست شما و بافتهای زیر آن کمک می کند.

نوار کینزیوتیپینگ چیست

مزایای نوار کینزیوتیپینگ

نوار کینزیوتیپینگ چه مزایایی دارد؟ چرا مردم از آن استفاده می کنند؟

مزایای گوناگونی وجود دارد که اغلب از این نوار چسب استفاده می کنند. برخی از این موارد توسط مطالعاتی که بررسی شده که در زیر آمده است.

کاهش یا تسکین درد.

افزایش جریان خون.

کاهش تورم.

کاهش التهاب.

ایجاد فضایی در مفاصل

بهتر است بدانید یک مطالعه کوچک با 32 شرکت کننده نشان داد که وقتی این نوار روی زانو اعمال می شود، فضای مفصل زانو را افزایش می دهد. منبع معتبر یک مطالعه مشابه نشان داد که این نوار همچنین فضای مفصل شانه را نیز افزایش می دهد. فضا کمی است ولی به کاهش احتمال تحریک مفاصل کمک می کند. و باعث کاهش تورم و التهاب می شود.

تغییر سیگنال ها در مسیر درد

برخی از فیزیوتراپ ها معتقدند این نوار اطلاعاتی را که سیستم عصبی حسی شما در مورد درد و فشار در بدن شما ارسال می کند، تغییر می دهد. همه بافتهای شما پوست ، بافت همبند ، فاسیا ، ماهیچه ها  دارای گیرنده های حسی هستند که درد ، دما و لمس را احساس می کنند. این گیرنده ها همه به حس عمقی کمک می کنند. احساس مغز شما در مورد این است که بدن شما کجاست و چه می کند. نوار کینزیوتیپینگ یک لیفت ایجاد می کند، که بافت های زیرین را تخلیه می کند. فشرده سازی این بافت ها می تواند سیگنال های منتقل شده به مغز را تغییر دهد. وقتی مغز سیگنال متفاوتی دریافت می کند ، واکنش متفاوتی نشان می دهد.

نوار کینزیوتیپینگ چیست

 بهبود گردش خون و مایعات

اگر مجروح شده اید ، نوار کینزیوتیپینگ ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش تورم در ناحیه ای که آسیب دیده اید کمک کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که نوار کینزیوتیپینگ می تواند جریان خون در پوست را بهبود بخشد. همچنین ممکن است گردش مایعات لنفاوی را بهبود بخشد. مایع لنفاوی بیشتر آب است ، اما حاوی پروتئین ، باکتری و سایر مواد شیمیایی است. سیستم لنفاوی روشی است که بدن شما تورم و تجمع مایعات را تنظیم می کند. تئوری این است که وقتی نوار کینزیوتیپینگ استفاده می شود، فضای اضافی زیر جلدی ایجاد می کند ، که باعث تغییر شیب فشار در ناحیه زیر پوست شما می شود. این تغییر فشار باعث افزایش جریان مایع لنفاوی می شود.

برای خرید و مشخصات کامل نوار کینزیوتیپینگ به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی بورس طب مراجعه کنید.